Wednesday, August 10, 2011

Antara Sikap Wanita yg Membuat Lelaki Tidak Serius

Setelah melalui kehidupan d tempat kerja baru..
pelbagai sifat serta sikap dpt dikenal pasti...
iyela kan.. masa awal kerja, semua malu2 ja..
bukan aku ja yg malu.. pekerja lama pun malu..
semua pakat nak cover perangai masing2 kan...
tapi dah lama keluar la perangai yg sebenar...
itu la sebabnya ada pepatah mengatakan
"don't judge a book by it's cover"
apa yang aku melalut ni kan.. aduii..
tajuk entry lain.. cita sal lain lak...
kelmarin sambil wat sibuk di ofis...
ada officemate bw buku Remaja...
Putera Helmei kan masih remaja...
so cheq pun tumpang sekaki baca juga la..
terjumpa topic yg memang menarik...

Punca Lelaki Tak Serius Dalam Hubungan..
(Sikap Wanita itu Sendiri)

1) Lagak seperti ibunya
- lelaki tak suka kehidupannya diatur sperti maknya
pernah atur khidupannya pd suatu ketika...
- jenis yang mendesak ataupun memaksa...
- bagi si lelaki, cukupla hanya maknya yg beri peraturan

2) Anti Diet
- walaupun lelaki menerima kamu seadanya
tak bermakna kamu hanya tampil selekeh 
ataupun biar badan semakin mmbesar.
Jagalah penampilan diri kamu n jadi diri sendiri..

3) Drama Queen
- mesti ada yg brlakon drama depan pasangan kan.
jgnla kita trlalu brdrama depan pasangan.
- jadi diri sendiri adlh lbh bagus krn sampai
bila nk berlakon bagus depannya...

4) Mudah Memberi
- Mudah sgt menunaikan apa yg si lelaki minta.
- Memang la bla syg, mn yg takboleh, jd boleh.
- yang merana diri sendiri juga nanti...

Yang penting, tak semua wanita mcm tu..
kalau ada, si lelaki la yg main peranan penting.
untuk pastikan hubungan berkekalan.. 
Insyaallah nanti saya akan wat entry tentang:
(Sikap Lelaki Itu Sendiri)...
pakat2 la kita perbaiki kelemahan diri kita..
untuk pastikan saling melengkapi satu sama lain.
Share:

1 comments:

Maya Amastarz said...

YUP... agreed 80%. Boys vs girl memang byk perkara yg xsama =)

Air Asia Blogger Community

Renew Insurans Roadtax Murah

Mohon Pembiayaan Peribadi

Copyright © Blog Putera Helmei | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com