Wednesday, January 20, 2016

ZenFone Max Tampil Dengan Bateri 5000mAh

ASUS Zenfone kini tidak asing lagi bagi pasaran di Malaysia ini.. ASUS Zenfone mendapat tempat dikalangan rakyat Malaysia disebabkan kebanyakan produk keluarannya mempunyai spesifikasi yang tinggi dengan nilai yang perlu dikeluarkan oleh pengguna dengan kadar yang minima.. Antara keluaran Zenfone yang mendapat sambutan tinggi dikalangan pengguna adalah termasuk Zenfone 5, Zenfone 6 serta Zenfone 2. Masing-masing mempunyai kelebihan yang tersendiri dengan nilai tambah yang sangat berpatutan. Setelah keluarnya produk Zenfone 2, ianya adalah produk yang saya rasakan sudah ada penambah baikkan oleh pihak ASUS berbanding dengan produk Zenfone 5 atau Zenfone 6.

Terbaru ASUS Malaysia mengeluarkan pada umum untuk jualan Zenfone Max. Ianya tampil dengan kuasa bateri 5000mAh dengan ketahanan sehingga 38 hari tanpa perlu mengecas (diuji dgn mod 3g serta tanpa membuka data, tanpa wifi). Bagi pengguna smartphone yg suka beronline jer tu.. rasanya sgt sesuai Zenfone Max ni... Tiada lagi nak ke-hulu ke-hilir dgn power bank.. hehehe... Spesifikasi yang dinyatakan dalam blog ini adalah untuk Zenfone Max (ZC550KL).

Sambil beronline tu, boleh la snap gambar dengan kamera Zenfone Max ni yang mempunyai kamera belakang 13MP pixelmaster yang menghasilkan gambar resolusi tinggi serta tiada lag ketika gambar diambil. Bagi pengguna sedia Zenfone mesti dah ketahui, kamera Zenfone memang kesannya adalah terbaik serta menghasilkan gambar yang berkualiti dengan adanya pixelmaster. Bagi penggemar selfie, Zenfone Max mempunyai kamera depan 5MP.. terbaik dah tu..


Bagi spesifikasi performance Zenfone Max, saya rasakan penggunaan Zenfone Max sudah mantap dengan kuasa processor Qualcomm Snapdragon 410 dan ram untuk Zenfone Max adalah 2GB ram... So bagi saya, kalau main game tiada masalah ni.. Kalau setakat online media sosial je apalah sangat kan... Zenfone Max dibekalkan dengan kuasa penggunaan data LTE. Mana tidaknya, semua nak laju kan sekarang.. Mostly pengeluar telefon bimbit sekarang mengeluarkan spesifikasi yang mempunyai data berkelajuan LTE. Selain itu, skrin Zenfone Max juga lebih tahan dengan penggunaan cover Corning Gorilla 4... Besar Zenfone Max ni juga sama besar dengan Zenfone 2 550 iaitu saiz 5.5inci... so normal je la.. tidak la besar sangat.. kalau letak dalam poket pun muat juga. 


Asus Zenfone Max (ZC550KL) dikeluarkan di Malaysia dengan harga jualan bermula dari RM899.00 dan sudah boleh diperolehi dari website Lazada, DirectD, ataupun Official Website Asus Malaysia. 

Klik pada link yang disediakan untuk melihat harga terkini Zenfone Max (ZC550KL).



Mungkin satu masa boleh saya upgrade kepada Zenfone yang lain.. Saya rasa orang sekeliling saya kebanyakan dah menggunakan Zenfone. Saya sendiri Zenfone 5 (mcm kena upgrade sebab anak ketuk skrin la, sudah retak), isteri guna Zenfone 2 550ML, ada kawan2 yang guna Zenfone 5, yang guna Zenfone 6 pun ada, dan latest ada member guna Zenfone 2 Laser...
Kiri Zenfone 2 isteri, sebelah kanan, Zenfone 5 saya.. 





Sumber rujukan:
ASUS Malaysia


Share:

0 comments:

Air Asia Blogger Community

Renew Insurans Roadtax Murah

Mohon Pembiayaan Peribadi

Copyright © Blog Putera Helmei | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com