Tuesday, May 31, 2016

Asus Zenfone dan Masalah GPS

Boleh dikatakan, Asus Zenfone dari keluaran yang awal saya beli yakni Zenfone 5, tak lari dari masalah GPS.. Sehinggalah kini menggunakan Zenfone Max, masalah sama ada juga.. Boleh dikatakan dari keluarga, rakan UiTM, rakan blog, rakan sekerja, ramai yang menggunakan Asus Zenfone. Tetapi adakah Asus Malaysia umum mengetahui mengenai masalah software update kepada pengguna, terutamanya untuk ZenUi Launcher serta GPS.



Hujung minggu lepas pergi Asus Centre di Low Yat Plaza, untuk pergi ambil Asus Zenfone 2 isteri yg bermasalah.. Rupanya masalah motherboard.. sambil tu cuba tanya tengok kat depa pasal isu GPS, katanya GPS isu ni kena tunggu update release dari team Asus ZenUi untuk update new software.. 

Boleh dikatakan, Zenfone la saya rasa handphone paling kerap update software berbanding produk lain dari Sony dan Samsung.. dah la update banyak kali, kalau bertambah baik ok juga.. Ni GPS problem.. ZenUi Launcher bermasalah.. yang terjadi pada Zenfone 5 saya..

Berharap sangat, team Asus Malaysia buat sesuatu.. Kalau boleh untuk tidak me-releasekan update terbaru selagi belum diuji kaji oleh team technical Asus Malaysia.. yang menerima masalah adalah pengguna sekarang ini.. Nasib lah saya ni bukan sangat guna GPS.. banyak guna DPS jer, Drive Pi Sendiri... 

Bagusnya Zenfone Max saya pakai ni kamera terbaik, bateri tahan.. 5000mah okeh.. dan tidak lagi 'heng' buat masa ini.. Boleh refer post saya di blog pasal Asus Zenfone Max
Share:

4 comments:

Encik Suami said...

Assalamualaikum.

cuba ajukan permasalahan nie pd asus malaysia centre.ker ada setting yg kene ubah dlu baru boleh guna GPS

Unknown said...

@Encik Suami dah g tanya dah.. ASUS kata kena tunggu release update new software.. perhhhh

faizassyirazi said...

Sampai ke sudah problematic GPS... Banyak kali update and format pun, masalah sama. Huhu

Unknown said...

Sampai sudah.. GPS gone.. dah tukar dah phone lain sekarang.. malas dah dengan ASUS ni..

Air Asia Blogger Community

Renew Insurans Roadtax Murah

Mohon Pembiayaan Peribadi

Copyright © Blog Putera Helmei | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com