Tuesday, April 12, 2011

Lelaki Tak Minat Novel?

“Hang suka baca novel? Mesti hang ni sensitif orangnya kan?”
“Setahu aku, orang yang suka baca novel ni jiwang!”
“Hoi, jiwang gila kau ni baca novel! Macam perempuan la.”

hahaha.. gila.. gila... baru je baca novel...
dah dikatanya macam perempuan.. ish..ish..ish..
tapi.. Putera sendiri pun berat nak baca nak novel...
bukan sbb dikaitkan dengan perempuan..
kenapa Putera malas baca novel???
sebabnya Putera memang malas membaca pun.
hahahaha.. buku sejarah lagi la malas..
ditambah pulak bila tengok tebal2 isi dia..
memang terketar2 juga tangan ni nk buka..

tapi dulu rajin juga baca, baca cerpen jer..
xpanjang sgt.. cerita2 fiksyen.. syok juga..
mengikut pembacaan saya la kan..
kenapa lelaki kurang nak baca novel..
maybe sbb diaorg xnk digelar mat bunga ker,
lembut ker, x rock la, rasa buang masa 
(tapi lepak xbuang masa lak),
selain tu mmg terbukti dari sains.. 
pemikiran lelaki memang berbeza dari perempuan yer.
lelaki suka praktikkan apa yg dia bljr..
sampai praktik mcm2 dh budak zaman skang nie.
lelaki otak dia lebih kepada aktiviti fizikal.
serius tau... student lelaki kalau dlm kelas,
lbh kurg 15 minit je dia akn beri tumpuan...
selepas tu fikirannya akn melayang dah..
ini brdasarkan kajian yer.. mmg brlaku pun..
berlainan lak ngan perempuan yang lebih tumpu,
ketika lecturer or cikgu tgh ajar di depan..
tapi yer.. dengan membaca novel la..
kita dapat mengurangkan indeks jenayah..
btul kan.. dari kita membuang masa mcm melepak
lebih baik masa itu di isi dengan membaca..
sbb tu dr kecil, kita kena didik dah anak-anak
supaya membaca buku yg sesuai utk mereka..
so.. mereka akn terbiasa la ngn buku wlupun dah besar..
tidak kira la lelaki or perempuan.. tul x..

MEMBACA JAMBATAN ILMU
Share:

3 comments:

Eae'mie Amiera said...

xsemua.ada gak laki kaki novel mcm sy nie..hehheehhe

Pezol Stylez said...

aku bace novel bro...ade koleksi sendiri...tp bukan novel cinta...aku bce novel aksi2...bunuh2...perang2...best.

Far8 budak baik said...

hahaha..kau okey lagi dy ckp mcm pepuan bace novel..aku mcm pondan terus kene..hahaha =p..bace jelahh hihi

Air Asia Blogger Community

Renew Insurans Roadtax Murah

Mohon Pembiayaan Peribadi

Copyright © Blog Putera Helmei | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com