Thursday, March 24, 2011

Game Komputer Ke Ranjang?

kalau ke ranjang mesti hangat di pasaran..
begitu la game2 komputer zaman skarang nie..
ni la yg jd tajuk utama harian metro hari ini..
tapi knp game yg terbaru ni ja yg diambil tindakn..
 Gambar Hiasan Sahaja

rasanya dari sblum ni dh bnyk game mcm tu... 
game yg bersiri pun ada dari yg pertama shngga la yg trkini..
kbnyknnya membawa unsur yg tidak sihat kpd kita..
ada game yg pergi pub la bw pasangan.. 
xpela.. Putera bukan xbg main game..
Putera pun main game juga.. tapi kna pandai pilih..
rasanya bukan setakat game komputer sahaja..
kartun-kartun yg bnyk tersiar pun mengandungi..
unsur-unsur kelucahan yg mungkin meracuni fikiran...
dari kartun kanak2 kecil hingga la kartun aksi...
unsur ilmiah memang kurg pada kartun tersebut..
tepuk dada tanya iman masing-masing... 
senang-senang cmni la.. tengok la Upin-Ipin..
 hehehe.. walaupun Putera dh besar... tp layan juga tau
coz tu kartun buatan Malaysia.. dapat mencuit hati juga..
mcm kata Adam (anak buah Putera Helmei)...
"nak nengok Upin-Ipin.. nak nengok Upin-Ipn"..
Share:

6 comments:

yatie Awang said...

tak dinafikan, kalau buka game apa2 pun, tentu disebelahnya ada keluar gambar pelik2....kita orang dewasa tak pelah, abis kalau anak2 kecik yang suka main game macam mana?

auctionbank said...

menarik perkongsian nyer....so pasnie..dh kena awasi la bila ank2 kecil web surf...takut salah guna berlaku...

Putera Helmei said...

zaman sekarang.. dunia yg tanpa sempadan..

Jue said...

gov. kene amek tindakan tegas, kene check pusat2 video, klu takde tindakan susulan, hancur la ms dpn anak2 nanti.. huhu

mOoN said...

macam2 cara nak merosakkan fikiran manusia skang ni....

Putera Helmei said...

game mcm ni dh lama dh.. pihak brkuasa xtau kot.. erkk

Air Asia Blogger Community

Renew Insurans Roadtax Murah

Mohon Pembiayaan Peribadi

Copyright © Blog Putera Helmei | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com