Sunday, October 2, 2016

Restoran De'Don Shah Alam, Semuanya Ada

Restoran De'Don dibuka secara rasminya pada 7 Ogos 2016.. Dan ketika itu diserikan lagi oleh kehadiran Ustaz Don pada majlis tersebut. Restoran De'Don terletak di bandar Shah Alam.. Yakni di Seksyen 13..


Baru-baru ni page rasmi Restoran tersebut telah buat contest komen dan share.. Jemput ke FACEBOOK PAGE RESTORAN DE'DON. Di dalam contest tersebut saya dan wife antara yang terpilih untuk menikmati makan malam tidak kira apa jenis menu pun..


Jam 9 malam kami satu keluarga sampai di Restoran De'Don.. Bukannya susah pun nak tau lokasinya, terletak berhampiran Kampus MSU, dan Restoran ini sebaris dengan shop lot siri animasi terkenal Upin & Ipin.. Alaa.. Apa susah, MAPS kat handphone kan ada.. Search je Restoran De'Don mesti jumpa.. Sampai je di situ saya disambut mesra oleh Encik Don Aiman.. Orangnya sangat peramah.. Kena pula sama-sama cakap utaqha masa tu.. Lagi la..


Saya dimaklumkan konsep restoran ini, ada pelbagai stall masakan di dalam satu restoran.. Itu yang saya bagitau, semua ada kat sini..

Ada pelbagai pilihan satay

Pelbagai pilihan masakan western

Menu a la carte tidak ketinggalan.. 

Saya dimaklumkan ada lagi pelbagai pilihan stall yang lain, cumanya pada malam saya pergi kebanyakan mereka ada event di luar.. Antara stall yang lain NASI AYAM, NASI ARAB, serta pilihan Burger..

Untuk malam saya pergi ni, En Don Aiman sarankan air special di restoran mereka yakni Mango Nenen serta Jus Cinta Asmara..

Ni dia Mango Nenen

Jus Cinta Asmara & 
Fried Rice Chicken Chop

Jus Epal Hijau & 
Fried Rice Fish and Chips

Ni antara menu yang saya sempat ambil gambar semalam sebelum makan, ada makanan gambar tak sempat ambil, sebab dah lapaq sangat.. Mungkin pihak pengurusan restoran perlu memikirkan cara bagaimana untuk pastikan kelancaran pelanggan untuk menerima menu yang telah dipesan supaya tidak terjadi terlalu lama menunggu.. 

Apapun Restoran De'Don antara restoran terbaik disebabkan menyediakan pelbagai pilihan makanan dengan stall yang ada dalam restoran mereka.. Satu inisiatif bijak pengurusan restoran untuk menarik lebih ramai pelanggan.. Selain tu juga, ada ketikanya mereka menyediakan live band.. Memang terbaikkk.. Terima kasih sekali lagi kepada Restoran De'Don atas hadiah contest ini.. Terutama sekali kepad Encik Don Aiman atas layanan yang sangat baik.. Bagi yg berminat untuk ke Restoran De'Don sila rujuk di bawah..



Share:

2 comments:

De'Don, La Cosa Nostra restaurant said...

Terima Kasih daun keladi pada Tuan Helmei yang baik budi,
Ada masa ada rezeki, dgn izin Ilahi kita oasti berjumpa lagi...
#RestoranDeDon #JoinDeDon #JoinTheFamily
.
Yg ikhlas,
Don Aiman
----------

umminani said...

ada baca Manggan nenen..awat nama.gitu

Air Asia Blogger Community

Renew Insurans Roadtax Murah

Mohon Pembiayaan Peribadi

Copyright © Blog Putera Helmei | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com