Saturday, September 3, 2011

Merdeka Raya 2011


Sekali lagi Putera Helmei nak ucapkan 
Salam Aidilfitri kepada anda semua ya..
dan beberapa hari lepas kita juga menyambut 
Hari Kemerdekaan yang ke 54 tahun...
Putera Helmei nak story ckit sal raya kali ni
Ini story yg Putera Helmei ringkaskan jd sinopsis..

Raya Pertama:
Selepas je sudah solat raya..
bermulalah perjalanan raya 2011.. hehe..
mula-mula raya ngn family dulu..
pastu g rumah jiran2 sat.. lwat kwsn yg ada..
dah settle yg terdekat, Putera Helmei mencari 
rmh yg jauh la.. g rmh member2 seangkatan...
dari satu taman hingga la ke kwsn Merbok..
Sebelum maghrib Putera Helmei dah d rumah...
dah settle raya pertama...

 Raya Kedua:
Putera Helmei dgn semua ahli keluarga
termasuklah dgn baby2 yang baru lahir...
kami mmbuat rombongan balik kampung...
tak jauh pun.. p Sik dengan Baling ja..
Kami buat satu pusingan jumpa sanak saudara
dan sebelum maghrib kami dah bertolak balik...

Raya Ketiga:
Teringat lak di invite oleh Geng KBU
utk majlis raya ke rmh Farhana Norsham..
akibat jadual yg padat so xdpt la join ngan depa ni..
walaupun Putera Helmei tak dapat join depa,
tak silap la dalam pukul 10 pagi camtu
Putera Helmei p jumpa depa sat utk ramah mesra...
mesra2 depa semua ni yg ada kt KBU tu...
dalam pukul 12 tgh hari Putera Helmei dgn family
bersiap-siap utk beraya ke rmh maksaudara
di Pengkalan Hulu.. dekat2 grik tu...
Tinggi benor gunung d grik tu...
memang berbakti habis la PKE yg comey tu..
sudah je maghrib d rumah maksaudara..
kami pun bertolak balik ke sungai lalang
dalam suasana kedinginan malam yg syahdu..

Raya Keempat:
 ada rmh terbuka lak dr sorg mamat VOC
so berangkat la Putera Helmei ke Simpang Kuala
dalam pukul 9.30am kalau tak silap la..
nasib la konvoi, Putera Helmei bukan tau jln sana tu..
elok2 sebelum solat jumaat Putera Helmei pun balik.
sempat juga rest pas solat jumaat dlm sejam lbh..
dlm pukul 4pm cmtu bersiap lak ngn family...
ke rumah toksaudara d padang serai pulak..
time prjalanan p dan pulang time tu
dah nampak kereta dah berpusu2 masuk highway..
disaat mngarang story ni dlm keletihan ckit
sambil baring2 gituu...

Hari ni dah raya kelima dah...
terima tiga jemputan dah sebelum ni..
satu kenduri majlis bertunang rakan sepejebat
kdua majlis kesyukuran n satu lg majlis kawin.
tak tau la nak p mana satu.. or tak p kesemua...
agak kepenatan dah kakitangan ni nak berjalan..
yg paling penting kan.. ahad dah start kerja... malasnya.
tu la.. cuti panjang sgt.. bila dah cuti lama..
penyakit pun mai la.. penyakit malas...
hampa lain mcm tak biasa kena penyakit tu...
waarrgghhh.. ngantuknya.. nak lending la..
zzzzzzzzz.......
Share:

3 comments:

Erin Azizan said...

bnyk nyewww jemputan raya....ye la putera kan...sapa takmau invite *lalala

Putera Helmei said...

hahaha.. statement.. i like sgt2.. nak wat cmna kan.. terima je la..

aDisH.sHidA said...

simpang kuala leh p..pendang xleh snggah...ok bai hahhahaaa

Air Asia Blogger Community

Renew Insurans Roadtax Murah

Mohon Pembiayaan Peribadi

Copyright © Blog Putera Helmei | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com