Tuesday, August 16, 2011

Segmen MO (Bloglist) : Saya Anak "Lelaki Tunggal" dalam Keluarga

banner
First time Putera Helmei involve dlm segmen.. 
kalau korg nk join juga.. klik di banner MO tu.
Rasa cm tertarik lak segmen dari MO ni..
Contoh yg diberikan oleh MO adalah seperti:
Saya Anak "Sulung" dalam Keluarga..
dia kata gantikan sulung dengan kedua,
ketiga, keempat dan seterusnya.. tapi kan..
Putera Helmei teringat satu idea ni..
teringat lak yg Putera Helmei ni anak laki tunggal.
so Putera Helmei tukar ckit...
Putera Helmei ada 4 org adik beradik..
dua orang kakak serta sorang adik perempuan..
Meh Putera Helmei nak kenalkan sorang-sorang..
Kak sulung sekarang berada di Kuala Lumpur
bekerja sebagai pegawai polis d Ampang..
baru menimang cahaya mata keduanya bulan lepas..
Kak yg kedua lak bekerja sebagai jururawat
di Hospital melaka.. dan juga baru menimang cahaya 
matanya yang kedua.. skang ada d rmh ni Putera Helmei.
Serta sorang lagi adik Putera Helmei, SPM tahun lepas
tinggal d rmh je dia ni.. aku lak yg pening sal dia.. aduii..
udah la cerita sal depa.. sal aku la pula kan...
ada ramai yg ckp anak lelaki tunggal ni anak emak,
bagi Putera Helmei statement tu kurang tepat kot..
sebenarnya bila dah jadi anak lelaki tunggal ni..
cara didikan pun seperti anak perempuan la..
tapi yang berat nya adalah tanggungjwb yg dipikul..
samada sebelum kahwin ataupun bila dah kawin..
yang penting d sini kan Putera Helmei nak ckp..
Putera Helmei tak pernah menyesal
dilahirkan menjadi anak lelaki tunggal..
dan yang pasti.. Putera Helmei tak keseorangan..
Ayah Putera Helmei pun lelaki juga... kuikuikui....
Keluarga Haji Abdul Rashid.. 
nampak kan.. ada dua org lelaki kat gmbr tue..
gambar tahun bila tah nie.. hehehe... 
I love My Family... Do you? 
wassalam....
Share:

3 comments:

Atsuko Ichirou said...

segmen sy ank bongsu bole??
huhuu

Muslimah Optimis said...

wahhh..hehehe.. anak lelaki tunggal rupanya..hehe

pengemis Cinta~ said...

salam.

anak lelaki tunggal.berat tanggungjawab tu..;)

Air Asia Blogger Community

Renew Insurans Roadtax Murah

Mohon Pembiayaan Peribadi

Copyright © Blog Putera Helmei | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com