Tuesday, May 17, 2011

Budak-budak pun Geram Kalau Tengok

Gambar Hiasan Sahaja

Hampa semua dh biasa dgr dgn trend
pakai seluar yg semcm stokking tu..
'stoking' kaki sampai ke pinggang tu..
apa erk nama nya.. entah la.. 
saja wat xtau nama nya.. mls nk sbut..
nak sebut bnyk2 hal tu pun
kang kna banned la ngn sstgh blogger..
coz ramai juga yg pakai ikut trend tu..
sbnarnya Putera nak ckp ckit
dari lanjutan seorg blogger gurl
yg mengkritik keras gadis bertudung..
mngikut dr kritikan dia tu mmg btul pun..
tp cara kritikannya mnjatuhkan maruah
serta martabat gadis bertudung yg 
mmg tutup aurat spnuhnya...
pd ms sama la.. yg bukan Islam 
akn tgk n gelak je sikap org Islam..
yg bertelagah mempertikaikan
undang2 yg dh siap sdia dlm Al-Quran.
(dpt dilihat dibahagian commentnya)
mmg golongan2 sprti itu akn kata
"uish..xnk la aku hipokrit mcm dpa tu"
tapi ini bukan soal hipokrit or x..
tp ini soal kewajipan yg prlu dbuat..
smlm saja ketika pulang dr KL
seorg gurl dr UiTM bertudung kcik
naik bus yg sama dgn Putera Helmei.
baju tu mcm sarung dh.. nk trkluar
rasanya apa yg trsimpan tu.. ish3..
tak gatai okeh, sapa suh bg tgk.
sah2 dia dpat dosa brganda...
thats why la blogger gurl tu
kritik sgt yg brtudung ni...
mcm tu rupanya.. xpela cik kak..
dlm Islam dh ckp dah okeh..
"klu melihat dr sudut harta,
pandanglah org yg jauh kurgnya,
dan dr sudut ilmu pula..
pandanglah yg lbh berilmu,
nescaya kita xkan rugi"..
so.. samalah kita mmperingati
sesama kita ni kn..
berhias halal utk suami isteri.
ceramah lak aku kali ni.. hahaha.
Share:

6 comments:

Noor Idayu binti Azmi said...

putera pon tau gak kan? gile annoying =.=

Famili Ceria said...

bagus putera...nasihat yg aku harap dpt mnyedarkan kbanykn gurl di luar sana...

Nurna Azrin said...

kadang mereka nih saja nak tunjuk. tak tahu pekdah akhirat kelak..

アヌム ちゃん said...

Salam. singgah sini ye~ Nice blog :)
Sudi2 la visit me @ frommetoyou eh..arigatou..(^____^)

♥yaya budak suka embun♥ said...

legging ka? kami tak pakai. dah la seksi meksi. nampak udoh plak tuh. haha

e F a said...

stokin ada, legging pun ada....
efa pun pki kot. but depends dgn how u pki the thing la...

kekadang efa perasan gak, ada yg pki legging jenis stokin, memang tak sesuaiiiii utk yg bertudung... sbb boleh see thru ur own skin...

kalau legging jenis kain, got diffs material yg nipis or tebal...

so, kepada yg bertudung tu, incl me.. wear anything but please cover up ur aurat!!! esp certain tmpt tu.. WIR!!! :D

Air Asia Blogger Community

Renew Insurans Roadtax Murah

Mohon Pembiayaan Peribadi

Copyright © Blog Putera Helmei | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com