Friday, May 13, 2016

Master Sushi Tower Dari Kami

Program Master Sushi bukannya kali pertama saya join setelah berada bersama department Counseling & Communication (C&C), Management & Science University. Tahun lepas saya sudah turut serta dalam program tersebut. Tahun ini berkonsepkan Master Sushi Tower, menyerlahkan lagi sushi yang diletakkan di "cup cake stand". Program ini disediakan oleh team BE C&C (Beyond Expectation Team) yang menguruskan aktiviti staf. Master Sushi Tower ini dibuat pada semalam 12 May 2016.


Tetapi objektif sebenar dibuat program sebegini adalah untuk memupuk semangat berkumpulan dikala semua staf department sibuk dengan tugasan masing-masing. So BE Team mencari sambil mencuri masa yang sesuai, untuk diadakan program-program sebegini. Kalau diikutkan saya bukannya penggemar makanan sushi. Tapi atas semangat berkumpulan, kami perlu siapkan tugasan yang dberikan.


Gambar diatas merupakan preparation daripada kumpulan saya sebelum menyiapkan sepenuhnya "presentation" Sushi Tower kami. sambil tu boleh kita lihat persiapan daripada kumpulan yang lain, pelbagai ragam dari semua rakan-rakan bagi menyiapkan sushi masing-masing.






kalau diikutkan ada 7 kumpulan kesemuanya, dan di bawah antara sushi-sushi yang telah siap dan untuk dipersembahkan kepada juri-juri.. hehehe..

yaa.. ini persembahan dari group saya.. Jingjang Melati..

ni persembahan Sushi Tower dari semua group.. 




Dan ini lah pemenangnya.. Group Fastlotus..
siap dengan sos semua.. Tahniah untuk rakan-rakan..

Bagi penggemar makanan sushi mesti tahu kan apa persediaan dan rasa apa yg sepatutnya untuk sushi terbaik.. failed la group kami.. hahahaha..  tapi semangat kerjasama rakan dalam kumpulan itu yang penting.. Apa yang penting, Kerjasama.. hehehe.. 
Share:

2 comments:

Bro Framestone said...

Sushi my fav... tp susah nak jumpa sushi yang betul2 sedap.

Unknown said...

@Bro Framestone macam mana erk sushi yg sedap, rasanya tu.. huhu.. Bro bawa gua la.. mana tau blh terpikat dgn sushi pulak.. haha

Air Asia Blogger Community

Renew Insurans Roadtax Murah

Mohon Pembiayaan Peribadi

Copyright © Blog Putera Helmei | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com