Tuesday, November 9, 2010

Ni post utk bebudak universiti yg kekadang xleh masuk Facebook

Adakah anda pernah mengalami dimana ketika anda ingin membuka sesuatu website tetapi telah dihalang oleh server Universiti/kolej ataupun di tempat kerja anda seperti gambar diatas ini? Mesti anda berasa hampa kerana tidak dapat membuka website yang diingini, lebih-lebih lagi jika website itu merupakan laman sosial seperti facebook,myspace, dan sebagainya.Kini dengan menggunakan beberapa trick yang ringkas dah mudah ini, anda sudah boleh membuka apa-apa jua website yang dihalang tanpa batasan!


Caranya:
Anda tidak perlu menggunakan apa-apa software pun untuk membuka website yang dihalang, dan cara ini teramatlah mudah sekali, akan tetapi bukan semua website boleh dibuka dengan cara ini. Cara yang pertama ini diuji keatas website FACEBOOK yang telah dihalang dan hasilnya seperti yang dikehendaki.Ikuti arahan bergambar di bawah ini…


Mula-mula buka website yang  dikehendaki , contoh : http:// www.facebook.com/
Masukkan huruf “s” ke http:// —> https://www.facebook.com .Perlu di ingatkan supaya anda sentiasa memasukkan huruf “s” agar anda boleh terus membuka website itu. Sila Refresh dan masukkan huruf “s” jika gagal membuka website tersebut. ***Bukan semua wesbite boleh digunakan cara ini, try and error.
Share:

2 comments:

syafiqa said...

oh..penah try.tp kenapa tak menjadi.
ke dekat kolej i tu terlalu secure sgt dia buat.
tp penah try.guna software.mujarab dan mustajab.
hee.tp bzaman amek masa =.='

Unknown said...

blh jd.. tp kta kna always masukkn s d tepi http slps klik pd ssuatu link.. mmg susah..

Air Asia Blogger Community

Renew Insurans Roadtax Murah

Mohon Pembiayaan Peribadi

Copyright © Blog Putera Helmei | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com