Showing posts with label Puasa. Show all posts
Showing posts with label Puasa. Show all posts

Monday, June 27, 2016

Sajian Dapur Ibunda di Empire Hotel Subang

Minggu depan nak balik Kedah dah untuk pulang ke kampung halaman.. Kekosongan cuti hujung minggu kali ini difikirkan perlu di isi dengan plan berbuka puasa di tempat yang menarik serta mudah untuk pergi.. Buffet ramadhan kali ini di Empire Hotel Subang memang terbaik la saya rasa.. untuk ramadhan kali ini ianya menyediakan buffet ramadhan dengan berkongsepkan Sajian Dapur Ibunda...






Nak pergi ke Empire Hotel Subang bukannya susah pun, ini adalah pertama kali saya pergi ke Empire Hotel Subang. Ianya terletak di SS16 Subang Jaya. nak parking pun mudah, letak kereta di parking basement, dan naik lif menuju tingkat 2, dah sampai ke dewan utama yang menempatkan sekali buffet ramadhan kali ini.. kira berdepan la dengan kaunter front office receptionist Empire Hotel Subang..

Setiba nya saya di situ, saya di sambut baik oleh Supervisor F&B (Encik Syed), orangnya sangat peramah.. dan sangat membantu.. Bukan senang nak dapat layanan terbaik dari seorang supervisor hotel ni.. tambah-tambah bulan puasa kan.. hehehe.. katanya menu terbaik kali ini adalah sup gearbox.....

 perhhh.. bagi penggemar sup gear box.. memang meleleh beb...

Selain tu, kami semua juga didendangkan live muzik tradisi ANGKLUNG... kena pula lagu janam..janam janam.. perhhh.. menusuk hati & kalbu ni.. hehe..

meh la kita usha apa yang ada di Sajian Dapur Ibunda.. kepelbagaian makanan tradisi yang mak-mak kita buat saya rasa, tu di namakan Sajian Dapur Ibunda.. hehehe.. betul tak chef..  

kambing.. menu yang saya rasa tak lari dalam menu buffet ramadhan

Putu piring.. ummmpphhh...

 kata Encik Syed.. ini set appetizer.. dap.. dap..

perhhh,,, nyumm nyumm..

tu dia.. lemang & ketupat pun ada wei... 

satey memang makanan wajib saya kalau ke buffet ramadhan.. ehehe..

kuih muih yang sedia ada ni.. memang menawan hati.. 

 beraneka pilihan minimun ada.. kurang ja sikit, depa mai topup...

bagi penggemar air batu campur (ABC).. tersedia di sini...

buah-buahan yang ada ni memang melengkapkan lagi Sajian Dapur Ibunda..

ehh apa la yang dibincangkan oleh saya & En Syed tu.. hehe..

ada kurangnya di sini.. rupanya saya terlupa utk ambil gambar main course.. hehe.. ataupun set nasi la.. yang sedia ada ni pun dah banyak.. dan membuatkan kita kenyang dah aih.. susun atur semua jenis makanan pun tiada masalah.. dan mudah utk pergi.. alhamdulillah... bila la lagi dapat pergi ke sana kan.. mana tau sambil check-in situ ka.. hahaha...

bagi yang berminat untuk berbuka puasa di sana minggu-minggu akhir ramadhan ni kan..boleh hubungi Empire Hotel Subang di talian 03-55651228 atau layari website mereka di www.empirehotel.com.my
Share:

Monday, July 14, 2014

Buffet Ramadhan Bangi Golf Resort Restaurant

Bangi Golf Resort Restaurant terletak di Bandar Baru Bangi,
merupakan tempat yang sesuai bagi kita untuk berbuka
puasa dengan pelbagai hidangan yang disediakan..
hampir 200 jenis makanan disediakan untuk buffet ramadhan.
berdasarkan jarak perjalanan lebih kurang 40 minit dari
kediaman saya di Seri Kembangan...
yang penting bertolak awal dan dapat melihat suasana dahulu
sebelum menunggu waktu untuk berbuka puasa..
Alhamdulillah saya sebenarnya telah memenangi slogan
untuk giveaway yang telah dibuat oleh kid @ Blog Shakiddo
dapat juga saya bawa wife n baby dalam perut mkn kenyang2.. hehe..


selfie sendiri je.. longpod takda..

kan.. tetiba PH dapat tempat diluar...

pilih je air apa nak kan.. ada lebih 3 stesen air disediakan..

live band turut disediakan utk menghiburkan tetamu...

sapa dapat duk sini dekat je la dia nk g sambar makanan kt stall..

ni ruangan dalam yang berhawa dingin...


Kambing bakar.. sayangnya saya alahan kpd kambing.. hoho..



pilihan kuih muih tradisional tempatan.. bnyk sgt.. perhhhh...



ABC + Cendol.. ramai-ramai...

Ramai kan org yg berbuka di sini..

ini meja salah seorang pengunjung.. perhhh... habis ker tu..


Untuk tempahan: Sila hubungi:
Alamat:
No. 1 Persiaran Bandar
Bandar Baru Bangi,
43650, Selangor

Waktu Operasi:
6:30am - 9.30pm



Terima kasih buat:
Blog Shakiddo - sponsor giveaway
Blog Mek Onie - sumber rujukan




Share:

Air Asia Blogger Community

Renew Insurans Roadtax Murah

Mohon Pembiayaan Peribadi

Copyright © Blog Putera Helmei | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com