Tuesday, July 30, 2013

Semak Status IMEI Telefon Bimbit Anda


Di sini saya menyediakan cara-cara
untuk anda menyemak status nombor IMEI 
telefon bimbit yang anda gunakan..
sama ada menggunakan nombor original ataupun tidak..
walaupun benda ni dah ramai yang post..
apa salahnya saya cuba untuk ketengahkan lagi info ni.

1) Ambil telefon bimbit anda, pada butang dial
- sila tekan *#06#

2) kemudian telefon bimbit anda akan memaparkan
nombor IMEI yang digunakan
CTH : 355810051066663

3) sila masukkan nombor IMEI tersebut ke dalam
website ini  http://www.imei.info/
info mengenai telefon bimbit anda akan dipaparkan..
sekiranya ianya memaparkan jenis telefon bimbit
yang lain ataupun tiada paparan langsung,
berkemungkinan besar IMEI anda bukanlah
yang original ataupun fon tersebut bukan original.
Berkemungkinan boleh memberi effect
kepada warranty telefon bimbit anda..

Sekiranya anda perasan, nombor IMEI
yg saya nyatakan tlh di BOLD/HITAMKAN  05..
yakni nombor yg ke-7 & 8 dlm senarai IMEI.. 
nombor ini juga memberi maksud tersembunyi..
antara info yang diperolehi adalah:

02 or 20 : dari China – LOW QUALITY
08 or 80: dari Germany – FAIR QUALITY
01 or 10: dari Finland – VERY GOOD
00 / 03 / 04 / 05: dari kilang asal -BEST MOBILE QUALITY
13 : dari azerbaijan – VERY BAD QUALITY & DANGEROUS

di bawah adalah paparan mengenai telefon bimbit
yang digunakan saya wat masa sekarang ini
setelah check status IMEI.. Semuanya OK.
dan sememangnya memaparkan telefon yg digunakan...


Share:

9 comments:

Unknown said...

btol kew ?

Eddie J said...

Cara untuk mendapatkan balik handphone atau barang elektronik yg hilang/dicuri

Untuk pengguna di Malaysia, boleh semak serial number atau Phone IMEI number atau nombor siri barang elektronik di http://www.curi.my

Anda akan mendapat jawapan jika produk itu dilaporkan hilang ataupun dicuri.

Anda juga boleh "blacklist" nombor imei phone atau nombor siri anda supaya sesiapa yang menjumpainya boleh menghubungi anda melalui online messaging system portal ini
.

Ini adalah servis percuma untuk semua rakyat Malaysia.

Unknown said...

macam mana nak blacklist no. imei phone? ke cukup dgn tukarkn status phone kpd 'stolen'?

onit said...

tak ada no imei. lupa nak save. ada cara lain tak untuk dapatkan no imei

Unknown said...

*#06#

Mohammad Ismali said...

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

elizebethisaacloancompany@gmail.com said...

Selamat siang pak / nyonya

Kami menyambut Anda ke PERUSAHAAN PINJAMAN ELIZEBETH ISAAC, di mana kami memberikan pinjaman asli dan serius seperti:



LAYANAN PINJAMAN TERSEDIA TERMASUK:
================================
* Pinjaman Komersial.
* Pinjaman pribadi.
* Pinjaman Bisnis.
* Pinjaman Investasi.
* Pinjaman Pembangunan.
* Pinjaman Akuisisi.
* Pinjaman konstruksi.
* Pinjaman Kartu Kredit
* Pinjaman Konsolidasi Utang
* Pinjaman bisnis dan lainnya:

Kami memberikan pinjaman bunga 2% tanpa agunan, sehingga kami dapat mengatakan bahwa kami memberikan PINJAMAN TANPA Agunan, Anda tidak perlu merasa buruk atau kecewa dengan bank yang meminta agunan, cukup hubungi kami dengan mengirim email kepada kami di:

elizebethisaac@gmail.com

Terima kasih

kami menunggu untuk mendengar dari Anda segera

Unknown said...

semalat siang....saya adalah pengedar narkoba jenis marijuana atau ganja...jangag kuathir stok saya sangat bermutu kerana dipetik segar terus dari aceh dan basah melekit belecak jika minat sila hubungi saya...

taikoganja98@gmail.com

kami menunggu anda dan sila tinggalka comment anda

Unknown said...

Min ..Kalau Yang Nombor Imei saya Tu Mcm 72 mcm min hitamkan tu low ke atay high?sebab kat situ tulis 02,03 mcm tu je xde pulak 72.. ni mcm mana

Air Asia Blogger Community

Renew Insurans Roadtax Murah

Mohon Pembiayaan Peribadi

Copyright © Blog Putera Helmei | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com