Tuesday, July 1, 2014

Kolej PTPL Online Application


Online Permohonan ke Kolej PTPL
Permohonan amatlah dialukan untuk warganegara Malaysia
yang ingin menyambung pelajaran di dalam beberapa jurusan
di Kolej PTPL
Untuk ambilan sesi Ogos 2014

Jurusan Diploma:
Diploma Pengurusan
Diploma Perakaunan
Diploma Pengurusan Pelancongan
Diploma Pengurusan Hotel
Diploma Seni Kulinari
Diploma Teknologi Makmal Perubatan
Diploma Teknologi Maklumat
Diploma Rekabentuk Grafik
Diploma Pendidikan Awal Kanak-Kanak
Diploma Kejuruteraan Elektrik & Elektronik

Jurusan Sijil:
Sijil Sains Komputer
Sijil Pengurusan Perniagaan
Sijil Pengurusan Pelancongan
Sijil Sains Kesihatan

Program Professional:
LCCI: Diploma Business Management
Diploma Accountancy

Syarat Kemasukan:
*Diploma - sekurang-kurangnya 3 kredit SPM
Sijil - sekurang-kurangnya 1 kredit SPM

Hubungi: En. Zul Helmei (Kaunselor Akademik)
untuk permohonan kemasukan KOLEJ PTPL :
03-55216591 (Call waktu bekerja Isnin - Jumaat)
017-4568912 (hanya sms/whatsapp)  atau
Email soalan anda : muhd_zulhelmi@msu.edu.my
(sila sertakan nama dan nombor telefon di email)  atau
private message Facebook kepada saya
di SINI



*Untuk makluman, saya bukanlah ejen mencari pelajar,
tetapi saya merupakan staff MSU & PTPL
sebagai Kaunselor Akademik..
PTPL/MSU tidak pernah melantik

mana-mana ejen bagi pendaftaran pelajar baru..


33 comments:

Muslimah Optimis said...

ampa jadi tutor kat sini ka??

hadiee said...

owww

Putera Helmei said...

bukan tutor ni.. hehehe.. nama jwtn Counseling and Communication

Muslimah Optimis said...

ermmmm... kaunselor ke??? ermmm.. atau bahgian PR

zash said...

klau 2 kredit SPM untk amek kos Multimedia bleh x?

Putera Helmei said...

zash said...
klau 2 kredit SPM untk amek kos Multimedia bleh x?
June 11, 2012 11:52 PM

maaf zash.. 2 kredit hanya layak utk ambil sijil.. blh ambil Sijil Sains Komputer dulu

ckin ibrahim said...

salam...saya nak tanye boleh tak ambik diploma seni kulinari kalau 2 kredit spm

Putera Helmei said...

maaf saudari.. utk masuk jurusan diploma, minimum 3 kredit spm..

SiTi nUr FAraH haNi said...

saya masih belum habis spm. boleh kah saya memohon?

Putera Helmei said...

bg yg blum hbis pun blh memohon.. kta akn tgk result trial..

Alwa Aswa said...

Saya sudah memohon. Macam mana untuk saya tahu saya diterima atau tidak?

Putera Helmei said...

Alwa.. sila tinggalkan email anda untuk urusan lanjut.

fify said...

Kos nursing ada tak ?

Putera Helmei said...

course nursing ada d MSU.. kta ada tawarkn biasiswa brsama kpd pljr nursing.. bg yg brkelayakan

lpg said...

berminat untuk ambil Diploma Seni Kulinari, cuba apply online tapi tak boleh sent, bila tekan butang submit form, keluar error "pls state marital status" walaupun telah disi. pls advise

Putera Helmei said...

minta pm sy d FB..
http://www.facebook.com/Puterahelmei

e'zzah faqihah said...
This comment has been removed by the author.
e'zzah faqihah said...

saya nak tahu berapa fees tuk buat sijil.. sy berminat kursus kulinari, mempunyai 6 kredit..

Putera Helmei said...

kalau ada 6 kredit cukup utk ambil diploma.. bukan sijil.. yakni blh diambil d PTPL or MSU.. dan utk MSU tiada program sijil.. sijil ditawarkan di PTPL bagi pelajar yg mmpunyai 3 kredit ke bawah...

burgersong Hanzo said...

spm sya 4 kredit,tpi subjek math sya tdk kredit..boleh tak sya ambik diploma kejuruteraan elektrik & elektronik??

Putera Helmei said...

math xkredit xblh apply utk elektrik n elektronik

eira fahira said...

Berapa bayaran untuk ambil sijil di kolej PTPL?

iqah said...

Salam..sy skng tgh ambil sijil kt kolej lain..tp sy berniat utk smbung Kat kolej PTPTL, SPM sy Ada 4 credit, tp untuk bI sy xdpt credit. Adakah sy blh kayak Attu tidak?

iqah said...


Layak atau tidak*

pill chil kil teck aun said...

degree pharmacy ad x ?

pill chil kil teck aun said...

sya ambik sblm nie cos dip pharmacy , so nk smbng degree phrmcy .. pointer 2.32 .

hidayah said...

saya berminat dgn diploma seni kulinari.kalau saya ada 2 kredit je, boleh ke??

Putera Helmei said...

degree pharmacy ada.. tp dgn kputusan pointer bgitu anda xlepas syarat kmasukan..
utk program diploma.. skurang2nya 3 kredit dalam SPM..

fazrul arif said...

Salam. Saya nak mohon diploma pengurusan hotel tapi saya gagal math tapi saya ada 2B+ and 2 credits. So macam mana? Boleh ke?

luvmusic said...
This comment has been removed by the author.
jojo said...

hallo , klau sya krdit 5 subjek , tpi bi sya tak krdit , boleh tak sya ambil mana2 jurusan diploma ??

Zuratul Aini Zainal Abidin said...

Salam.. sy nk mohon Diploma Seni Kulinari, Blh ke saya tau jurusan berkenaan di shah alam di seksyen brp? dan berapa bayran yuran tuk jurusan ini? t/kasih

Putera Helmei said...

Sila hubungi saya terus skiranya inginkan maklum balas yg pantas..

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cna certification